לפני שנים, האפשרות היחידה שלנו לרכוש מוצרים שונים הייתה לגשת באופן פיזי לחנויות הרלוונטיות ולרכוש את המוצרים שאנו מחפשים. עם הזמן הטכנולוגיה התפתחה וחנויות האונליין שבהן ניתן לרכוש מוצרים שונים בהזמנה עד הבית הפכו לפופולריות ביותר, ונראה כי רבים נהנים כבר היום מהשירות הזה. עם זאת, ברור שיש לכך גם חסרונות ובפרט כשמדובר באנשים שמחפשים את החוויה המקורית של חיפוש מוצרים בחנות באופן פיזי. בשנים האחרונות החל לצבור פופולריות רבה רעיון ייחודי המשלב בין השניים בצורה מדהימה. הדבר הזה נקרא חנות וירטואלית, וייתכן שמדובר בעולם העתידי של המכירות. בואו ננסה להבין במה מדובר ומדוע יש סיכוי שזוהי הדרך בה רובנו הולכים לרכוש מוצרים בשנים הקרובות.
מהי חנות וירטואלית?
הטעות הנפוצה ביותר היא שחנויות וירטואליות הן בהכרח חנויות המאפשרות סיור פיזי בחלל כלשהו, אך האמת היא שזה הרבה מעבר לזה. חנויות וירטואליות מבוססות על פלטפורמות ניהול מתקדמות והרעיון שלהן זה שהן בעצם מאפשרות ממשק ניהול מלא של חנות, ממש כמו חנות רגילה רק במערכת אינטרנטית אונליין. כלומר, בחנות אונליין אנחנו יכולים בתור צרכנים לרכוש מוצרים ולהזמין אותם במשלוח עד אלינו, אך עבור הצד של העסק מדובר על ממשק מקיף הרבה יותר שכולל בין היתר:
- מערכות לניהול שליחים או עבודה אינטגרלית ואוטומטית אל מול חברת השליחויות שאיתה אנו עובדים.
- מערכות סליקה חכמות ומאובטחות המאפשרות קנייה בטוחה לכל לקוח.
- מערכות מתקדמות וחכמות להנפקת חשבוניות, כולל ממשק משתמש נוח המאפשר לנהל את כל המסמכים בצורה יעילה.
- מערכות חכמות ומתקדמות לניהול מלאי, כולל מערכת הזמנות ומעקב.
- מועדוני חבר המאפשרים קבלה ומימוש של הטבות. זהו כלי חשוב שעוזר לשמר לקוחות ולהפוך אותם לחלק מהמשפחה של העסק.
- ממשקי B2B לחברות פיננסיות ועוד.
איך זה עובד?
מה שמעניין הוא זה שלא צריך להיות מתכנת, כותב קוד או אפילו חובב מחשבים כדי להתנהל עם חנויות וירטואליות ביעילות. חברות מובילות במשק יודעות להציע פתרונות מתאימים, לבנות ממשקים מעולים ולהציע מערכת ניהול פשוטה ביותר לבעלי החנות בלי הרבה כאב ראש מיותר וללא צורך בידע טכני מיוחד. כל מה שצריך זה להיכנס למערכת עם שם משתמש וסיסמה ושם ניתן לנהל את הכל – החל מניהול המוצרים, דרך ניהול החשבוניות וניהול המלאי ועד לניהול נוח ופשוט של כל מערך המשלוחים. בקיצור? כל מה שחנות צריכה בלי שבכלל צריך לקום מהספה. הפשטות הגאונית של הפלטפורמה הזו היא מה שהפכה את האופציה הזו לכל כך מעניינת עבור בעלי עסקים וחנויות וזו הסיבה שזה הולך ונעשה כל כך פופולרי בשנים האחרונות.
מהם היתרונות של חנות וירטואלית?
לחנות וירטואלית יש הרבה יתרונות והיא מתאימה בתור חנות בלעדית או לצד חנות פיזית:
- מאפשרת להגיע ליותר לקוחות וגם כאלו שלא קרובים מאיתנו יכולים לרכוש את המוצרים.
- מספקת ממשק ניהול אחד נוח. המוצרים, החשבוניות, מאגר הלקוחות, המשלוחים – הכל נמצא באותה פלטפורמה.
- חסכונית ביותר. מעבר להקמה הראשונית והתשלום על שרת ודומיין אין עוד הוצאות מיוחדות. מיותר לציין כי מדובר בסכומים נמוכים משמעותית מאלו שנשלם על אחזקה של חנות פיזית (שכירות או משכנתא, ארנונה, הוצאות חשמל, משכורות לעובדים בחנות וכן הלאה).
בשורה התחתונה
לסיכום, נראה כי מדובר בעתיד של עולם המכירות. אם גם לכם יש עסק ואתם מוכרים מוצרים, אנו ממליצים שלא להתעכב יותר מדי ולהעמיק עוד בנושא של חנות וירטואלית והיתרונות שלה. בהצלחה!