חמישי | 30 באוקטובר 2025 | 06:27:11

רכב אונליין: על רכישת רכבים באינטרנט

אנחנו רוכשים באינטרנט כרטיסי טיסה, מוצרי חשמל, בגדים, ואפילו אוכל. אבל האם הגענו כבר למצב שבו אפשר להזמין מכונית משפחתית חדשה לגמרי דרך האינטרנט? 

זה לא היה כל כך מזמן, אבל זה כנראה ישמע לכם כמו היסטוריה עתיקה. זאת היתה המציאות עד לפני שנים ספורות, אבל רובנו יתקשו להיזכר שכך זה עבד פעם. אנחנו מדברים על כל הדברים שפעם נהגנו לעשות תוך כדי כיתות רגליים או אינספור שיחות טלפון מתישות, והיום אנחנו סוגרים סיפור תוך חמש דקות דרך הסמארטפון שלנו, בעודנו מנשנשים משהו על הספה הביתית. למשל, רכישה של כרטיסי טיסה, או ניהול סקר שוק לפני רכישה של פוליסת ביטוח לרכב. איכשהו פעם לא יכולנו בלי להיכנס לסוכנות נסיעות פיזית, או בלי לראיין טלפונית כמה סוכני ביטוח, לפני שממש התקדמו לשלב התשלום. מפה לשם, חלק עצום מהרכישות שלנו – קטנות או גדולות יותר – כבר מתבצעות בצורה מקוונת באינטרנט. אבל האם מתישהו יגיע היום שבו נרכוש גם רכבים באינטרנט? ובכן, זאת כבר שאלה אחרת. 

רכישת רכבים באינטרנט – יש דבר כזה?

טוב, אז האמת היא שהשאלה הזאת מעט מטעה. בתור התחלה, אנחנו אמנם מדברים על רכבים חדשים לגמרי, אבל בפועל רכבים משומשים נמכרים בישראל באחוזים גבוהים מאוד תודות לאינטרנט. נכון, מדובר רק על מציאת הרכב כשאחריה עדיין יש להיפגש פיזית עם המוכר, אבל עדיין – מדובר בתהליך שכמעט תמיד יתחיל ברשת. בנוסף, חברות הליסינג המציעות מסלול פרטי, מימוני וכד' – מנהלות כבר שנים זירה מתקדמת מאוד באינטרנט. 

חוץ מזה, גם כשמדובר ברכבים חדשים לגמרי, רכישה אינטרנטית מתבצעת בפועל כבר כמה שנים טובות, הרבה בזכותה של חברת טסלה האמריקאית, שדי פרצה את הדרך. ענקית המכוניות החשמליות הלכה מראש על מודל מכירה נטול מרכזי מכירות סטנדרטיים כמו אלו שאנחנו מכירים משאר יבואניות הרכב. החברה של אילון מאסק הודיעה ללקוחותיה הפוטנציאליים שהם מוזמנים להתרשם מארסנל הדגמים המצומצם שלה באתר החברה, להתחיל וגם לסיים שם תהליך רכישה מלא. עוד דבר שקרה במקביל זה כניסתן של חברות  הרכב חשמלי סיני וההתנפלות של קהל הנהגים הישראלים על השחקניות החדשות בשוק הרכב המקומי. עם היצע דגמים מעניין, רכבים מתקדמים שהצליחו לשלב עיצוב מפתיע, אבזור עשיר וביצועי מנוע וסוללה מרשימים, ואז גם אפשרות להזמנה דיגיטלית של הרכבים באתרי הבית שלהם – היה ברור שמשהו השתנה באופן שבו הישראלים נוהגים לקנות ולהזמין רכבים חדשים. 

קרדיט: Shutterstock

מעט אחרי זה מגפת הקורונה הכתה בעולם, וגרמה ליבואניות רכב אחרות, שעד אז עדיין התלבטו האם ללכת על הרכישה האינטרנטית המלאה, לזוז עוד קצת בכיוון הדיגיטלי. הרי אם ממילא אנשים כמעט לא יוצאים מהבית, ואם הם עדיין מעוניינים לרכוש רכב חדש כי פתאום תחבורה ציבורית מרגישה להם כמו מסיבת הדבקה, הרי שאולי יש כאן הזדמנות עסקית לא רעה בכלל. לאט, אבל די בטוח, כמה מהיבואניות הגדולות בישראל החלו להציע מסלול רכישה דיגיטלי מלא כמעט לחלוטין. כלומר, כן כזה שמאפשר בחירה והתאמה של הדגם המבוקש, כולל תשלום ראשון וכד', אבל כמעט תמיד נותר עדיין שלב אחד בתהליך שרק עבורו התבקש הרוכש המיועד להגיע בכל זאת לאולם התצוגה, או להיפגש עם נציג של היבואנית. 

אז כן, גם יצרניות הרכב החדשות המגיעות מסין, וגם כמה מיבואניות רכב אחרות בישראל מציעות רכישה אינטרנטית כמעט מקצה אל קצה, אבל איכשהו זה נדמה שאנחנו עדיין קצת רחוקים ממצב שבו רוב הרכבים בעולם יימכרו בצורה כזאת. הסיבה לכך היא אפילו די אנושית. בסופו של יום, אחרי רכישת דירה, מכונית היא כנראה ההוצאה הכספית המשמעותית ביותר שנעשה בימי חיינו. וכשמדובר במספר בן 6 ספרות, קל להבין למה הצרכנים מעדיפים "להרגיש את זה בידיים". כן, ממש לפתוח את דלתות המכונית שעליה שמו עין באולם התצוגה, להתיישב מאחורי ההגה ולהעביר יד על המושבים, הקונסולה המרכזית ושאר דיפוני הרכב. לקבל מושג מיידי על טיב החומרים בחלל הפנימי, ואפילו למלא את הנחיריים בריח המיוחד הזה שיש רק לרכבים חדשים. שלא לדבר על האפשרות לצאת לנסיעת מבחן. אז האם בשנים הקרובות נראה הרבה יותר אנשים שרוכשים מכונית בצורה מקוונת לגמרי? בטוח שכן. אבל האם זה אומר שעבר זמנם של סוכני המכירות ואולמות התצוגה המפוארים? עדיין לא. 

יוני אביב

אם אהבתם אפשר גם לשתף

Facebook
X
WhatsApp
Telegram
Email
Print
Threads

למידע נוסף ופרסום באתר השאירו פרטים

כתבות נוספות
חוויות אקשן

הם יושבים בחדר, האוזניות על האוזניים, העיניים נעוצות במסך. נשמע מוכר? גיל ההתבגרות מביא איתו

מה תרצו לחפש