עד לפני כמה שנים כל ההתנהלות העסקית שלנו הייתה נעשית בדרך של נייר, או לכל היותר באמצעות המחשב. כיום, עסקים מכל קשת התעשייה והמשק בוחרים לעבור לעבוד עם חשבוניות דיגיטליות, כאשר המערכת מציעה להם יתרונות רבים אותם כדאי להכיר, מהם? כדאי להמשיך לקרוא.
מהירות ונוחות
העידן בו בעלי עסקים עושים שימוש בניירת הולך ונעלם מהעולם. כיום רוב השימושים בעסק הם דיגיטליים ואחד היתרונות הבולטים הוא הנוחות והמהירות שדרך זו מאפשרת לעסקים. בעבר החשבוניות היו נשלחות בדואר הרגיל, או שהיה צורך לנסוע במיוחד כדי למסור אותן. ספקים או מקבלי שירות היו יכולים לאבד אותם, הדואר היה יכול להתעכב ותמיד היה תירוץ כל שהוא שעיכב את התשלום בפועל. עם החשבונית הדיגיטלית דבר כזה לא יכול להתרחש – כולם מתקשרים היום באמצעות הנייד והמחשב והעברת החשבונית בצורה כזו מסייעת לבצע את הפעולות במהירות רבה, ללא תירוצים וגם בנוחות.
חיסכון משמעותי
כל עסק שרוצה לחסוך זמן, כוח אדם והרבה מאוד מקום פיזי, חייב לעבור לשימוש בחשבונית דיגיטלית. עם חשבוניות דיגיטליות אין צורך לשמור קלסרים פיזיים במשרד, ניתן לגשת אליהם בנוחות מכל מכשיר באמצעות חיבור מרחוק ולשלוח אותן לכל מכשיר בכל זמן. כמו כן, התוכניות לחשבונית הדיגיטלית ממלאות פונקציות רבות נוספות שחוסכות במקרים רבים את הצורך לשכור שירותים חיצוניים, לדוגמה של הנהלת חשבונות או רואה חשבון. למשל, במקרים בהם מדובר על עוסק זעיר, כל ההתנהלות החשבונית יכולה להתבצע באמצעות התוכנה, כולל הפקת חשבוניות, קבלות, הפקת דוחות שנתיים והוצאת טפסים שונים.
שמירה על הסביבה
לאנשים רבים חשובה השמירה על הסביבה, ולא בכדי רבים מבעלי העסקים בוחרים מסיבה זו בעיקר לעבור לחשבונית הדיגיטלית. חשבוניות, קבלות ומסמכים שונים שיכולים להיות חתומים דיגיטלית תופסים מקום מיותר בעולם הנייר, גורמים להוצאות רבות, תפיסת מקום פיזי וגם להמשך השימוש בנייר שבמקרים רבים כבר אין בו צורך. זהו יתרון בולט של החשבונית הדיגיטלית, שכן כל המעבר לדיגיטציה מסייע לאוכלוסיית העצים בעולם להישמר. כיום עם חשבוניות דיגיטליות ניתן לשמור טוב יותר על הסביבה, לצד פעולות רבות אחרות של שמירה, מחזור וצמצום השימוש בנייר.
שיפור תדמית העסק
זהו יתרון שלא כל בעל עסק חושב עליו, אך הוא משמעותי במיוחד ויש לו השפעה גדולה על העסק והצלחתו, בין אם הוא עוסק זעיר, מורשה או חברה בע"מ. עם הקדמה של היום צעירים ומבוגרים כאחד מצפים ליהנות משירות מהיר ודיגיטלי יותר. הימים בהם אנשים עומדים בתורים בבנק תמו, השירותים ניתנים במהירות ומרחוק, ללא מפגש וללא המתנה, והציפייה של הלקוחות ושל נותני השירות שעובדים עם העסק היא לקבל את אותו הדבר בדיוק ואף יותר.
כאשר עסק מספק חשבוניות דיגיטליות הוא משדר לספקים, לנותני השירות וללקוחות שלו קדמה והתחדשות, התקדמות ומתן מענה מהיר ואיכותי יותר, בטח למול המתחרים אך גם למול עצמו. היום אנשים מצפים לקבל שירות טוב יותר ועסק שלא עושה זאת במובנים מסוימים נשאר קצת מאחור. כל העסקים והלקוחות מכוונים לעבוד בצורה כזו, בוודאי בעולם מתקדם ומתפתח, כאשר גם אנשים מבוגרים ביותר עובדים עם מייל ועבורם השירות המהיר והדיגיטלי מסייע משמעותית.


