מגפת הקורונה עדיין איתנו והביאה איתה שינויים רבים בכל תחומי המשק החל מחברות גדולות, עסקים קטנים, עצמאיים ועוד. עסקים רבים שינו את אופי העסק, שינו צורת מכירה ובעיקר עברו לעבודה דיגיטלית ומקוונת. שינוי זה הביא לביקוש אדיר לפרסום עסקים באינטרנט. אז איך כדאי לפרסם את העסק בתקופת הקורונה? כל התשובות בהמשך הכתבה.
עם פרוץ מגפת הקורונה, בעלי עסקים רבים הבינו שמשהו השתנה במשק ובצריכה של הלקוחות, בעלי עסקים לא יוכלו להמשיך לנהל את העסק באותה צורה. המגפה הביאה לעלייה בצריכת מוצרים באינטרנט, עלייה בצריכה של שליחויות ועלייה בזמן השהייה באינטרנט.
שינוי זה הביא את בעלי העסקים למצב בו האם עוברים מעסקים פיסים לעסקים דיגיטלים באינטרנט, מעבודה פרונטלית לעבודה באמצעות שליחויות ולמכירות דרך אתר אינטרנט.
איך מפרסמים את העסק בזמן מגפה?
בתקופה בה אנשים פחות יוצאים החוצה בגלל בידודים וסגרים ומעדיפים לבלות יותר זמן בבית, בעלי עסקים צריכים להמשיך לנהל את העסק ולהביא לקוחות על מנת להמשיך להתקיים. פה בדיוק נכנס נושא הפרסום באינטרנט, המאפשר לאותם בעלי עסקים לעבוד בצורה רציפה, למכור מוצרים ובעצם להמשיך עסקים כרגיל.
על מנת לפרסם את העסק שלכם באינטרנט צריך לדעת כמה דברים ולשמור על מספר עקרונות אשר יאפשרו לאותם בעלי עסקים להמשיך לעבוד בצורה רציפה ואפילו להגביר את המכירות בעסק שלכם. להלן מספר טיפים לפרסום העסק בזמן מגפה:
-
- קידום ופרסום בגוגל: קמפיין מהיר ויעיל
כל בעל עסק המפרסם את העסק שלו באינטרנט צריך לפרסם ולקדם את העסק של בגוגל. מדובר בקמפיין יעודי עם מסרים ספציפים לפי סוגי הקהלים של העסק שלכם. המקפיין ממוקד מאד לפי מילות חיפוש ומכוון לפי חיפושים של גולשים באינטרנט. הפרסום בגוגל מאפשר לראות את הנתונים באופן מיידי ובצורה קלה ונוחה. כאשר מפרסמים בגוגל צריך לזכור כי המפרסמים משלמים על הפרסום רק עם גולשים לחצו פיסית על המודעה ונכנסו לאתר או לעמוד הנחיתה, דבר המאפשר לצמצם עלויות ולנהל את התקציב בצורה חכמה יותר.
- קידום ופרסום בגוגל: קמפיין מהיר ויעיל
- פרסום ברשתות חברתיות: הכוונה לקהל מוגדר
רשתות חברתיות הן כבר ממזמן זירות דיגיטליות פופולריות מאד עם כמות גדולה של משתמשים וגולשים. הפרסום ברשתות חברתיות מאפשר לנו לפרסם לפי סוג הקהל שלנו – מין, תחביבים, העדפות, תחומי עיניין וכדומה. פרסום זה אפקטיבי מאד ומאפשר לפרסם מסרים לקהל אשר נחשב מתאים מאד לעסק שלכם ולקמפיין שהגדרת בתהליך הפרסום.
- הוספת מבצעים אטרקטיביים: עידוד לקוחות
אחד הדברים החשובים ביותר כאשר מפרסמים עסק הוא לעודד את הלקוחות שלנו להגיע לעסק, לבצע רכישה, להתעניין ולקדם אותם לכיוון ביצוע עסקה או פנייה לעסק. הוספה של מבצעים אטרקטיביים, הנחות על מוצרים, הטבות ללקוחות ועוד יכולים לקרב את הלקוחות לעסק שלכם ולקדם אותם לרכישה בעסק.
איך להחליט איפה לפרסם את העסק: גוגל,פייסבוק או זירה אחרת?
אחת השאלות הכי פופולריות בתחום הפרסום באינטרנט היא "איפה הכי כדאי לי לפרסם את העסק שלי" ובכן, אין תשובה חד משמעית לשאלה זו. כל זירת פרסום עם היתרונות שלהם והייחודיות שלה וכן כל עסק עם התקציבים והצרכים שלו.
פרסום בגוגל נחשב מהיר, קל, נגיש עם נתונים הניתנים לניטור וניתוח. פרסום בפייסבוק נחשב ליעיל וממוקד מאד לפי אופי הלקוחות. זירות דיגיטליות אחרות תמיד יכולות לעזור להגביר את המודעות לעסק ולהביא עוד לקוחות.
אם בכל זאת מתעקשים על תשובה ברורה יותר אז ניתן להמליץ שילוב בין מספר זירות פרסום ולראות איפה פרסום העסק עובד בצורה הטובה והרווחית ביותר ולפי זה להחליט באיזו זירה להשקיע יותר מאמצים.
לסיכום
פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק או בכל מקום אחר הוא דבר היכרחי בתקופת מגפה, בה אנשים שוהים יותר באינטרנט. עסקים הרוצים ללצלוח את התקופה חייבים לפרסם את העסק שלהם באינטרנט ואם אפשר אז לשלב מספר זירות פרסום שונות. תקופת הקורונה משתנה באופן קבוע וקשה לצפות את העתיד הכלכלי, פרסום באינטרנט יכול לתת יציבות בעסק, להגביר את כמות הלקוחות ולהעלות את המכירות גם בזמן סגר, בידודים, שבתון, חופשות ועוד. הפרסום באינטרנט מאפשר לעסק להמשיך לעבוד כל הזמן ללא הפסקה וללא ניצול משאבים מיותרים.


