רביעי | 08 באוקטובר 2025 | 23:55:10

קידום ממומן מול קידום אורגני

קידום בגוגל

קידום אורגני הוא כאשר חברה משתמשת בערוצי המדיה החברתית שלה כדי לקדם את המוצר שלה. זהו סוג הקידום הנפוץ ביותר.

קידום ממומן הוא כאשר חברה משלמת עבור פרסומת בערוצי המדיה החברתית של חברה אחרת.

מה ההבדל העיקרי?

ההבדל העיקרי בין מבצעים אורגניים לממומנים הוא שמבצעים אורגניים הם בחינם, בעוד שמבצעים ממומנים דורשים תשלום.

קידום אורגני יכול להועיל יותר לחברות כי הוא לא עולה כלום, אבל קידום ממומן יכול להגביר את המודעות למותג ולהגיע לקהל גדול יותר.

חברות צריכות לשקול את היתרונות והחסרונות של שני סוגי המבצעים לפני שהם מחליטים באיזה מהם להשתמש עבור העסק שלהן.

ההבדל העיקרי בין קידום ממומן לקידום אורגני הוא שהראשון משולם על ידי החברה והאחרון נעשה ללא כל תמורה כספית.

בקידום ממומן, החברה משלמת למשרד פרסום כדי ליצור מסרים פרסומיים שיופצו מטעם המותג שלהם. לאחר מכן, הסוכנות תקבע היכן היא רוצה להפיץ את ההודעות הללו, כולל ערוצי מדיה חברתית, פרסומות בטלוויזיה או מודעות רדיו. קידום מסוג זה לרוב עולה הרבה יותר כסף מקידום אורגני.

עם זאת, בקידום אורגני אין עלות כרוכה בכך. זה יכול להיות פשוט כמו פרסום הודעה בדף הפייסבוק שלך או שליחת אימייל לרשימת אנשי הקשר שלך. זה יכול לכלול גם אסטרטגיות שיווק מסובכות יותר כמו קמפיינים שיווקיים גרילה או תוכניות הסברה לבלוגרים.

קידום ממומן הוא סוג של פרסום והוא סוג השיווק הנפוץ ביותר בעולם. ישנם שני סוגים של קידום ממומן, שהם מיקום בתשלום ומודעות הקשריות. מיקום בתשלום הוא צורת פרסום שבה קיים הסכם בין המפרסם למפרסם להופעת הפרסומת שלו באתר ספציפי. מודעות קונטקסטואליות הן צורת פרסום שבה יש הסכם בין המפרסם לבין מנוע חיפוש שהמודעה שלו תופיע כאשר מישהו מחפש משהו שקשור לאותה מודעה.

מה חשוב לדעת?

קידום אורגני, המכונה גם שיווק מפה לאוזן, אינו כרוך בתשלום או הסכם כלשהו עם מפרסמים או מנועי חיפוש.

קידום ממומן הוא סוג של שיווק שבו ארגון משלם עבור שטח לפרסום המוצר או השירות שלו. ניתן לראות בצורת קידום זו שנויה במחלוקת בשל העובדה שהוא משולם על ידי החברה ולא הצרכן.

קידום אורגני הוא סוג של שיווק שבו יוצרי תוכן מקדמים את המוצר או השירות שלהם באמצעות מדיה חברתית, בלוגים וצורות תוכן אחרות ללא כל צורה של פיצוי מהחברה.

קידום אורגני יעיל יותר מקידום ממומן מכיוון שהוא מאפשר לצרכנים לראות במה הם מעוניינים מבלי להיות מוטים בכסף.

קידום ממומן הוא צורת פרסום המשולמת על ידי החברה. זה יכול להיות בצורה של פוסט, ציוץ או פריט ממומן ברשתות חברתיות.

קידום אורגני הוא כאשר חברה מקדמת את המוצר או השירות שלה מבלי לשלם על כך. קידום מסוג זה יכול להתבצע באמצעות מדיה חברתית או צורות אחרות של שיווק דיגיטלי.

קידום ופירסום בפייסבוק הוכח כיעיל יותר מקידום ממומן מכיוון שהוא לא מרגיש כמו פרסומת ואמין יותר ללקוח.

קידום ממומן הוא הדרך הנפוצה ביותר לקידום מוצר. ניתן לעשות זאת באמצעות סוגים שונים של פרסום כגון טלוויזיה, רדיו, דפוס או דיגיטלי. קידום ממומן נעשה בדרך כלל על ידי החברה או בעל המוצר בעצמם וניתן לראות זאת כהשקעה שהם מוכנים לעשות על מנת להוציא את המוצר שלהם החוצה.

קידום אורגני הוא סוג הקידום השני שבו חברות נוקטות בגישה פסיבית יותר ונותנות לצרכן לבצע עבורן את הקידום. קידום מסוג זה נעשה בדרך כלל באמצעות פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר או בלוגים. החברה לא תשקיע כסף בצורת פרסום זו אלא תשתמש במוצרים או בשירותים שלה ותקווה שאנשים יאהבו אותם מספיק כדי לדבר על זה בעצמם מבלי שתהיה להם השפעה חיצונית מהחברה עצמה

אם אהבתם אפשר גם לשתף

Facebook
X
WhatsApp
Telegram
Email
Print
Threads

למידע נוסף ופרסום באתר השאירו פרטים

כתבות נוספות
עצים להסקה

הכל על עצים להסקה

אם אתם מברי המזל שיש להם קמין עצים. אתם נהנים מהאווירה הרומנטית של הקמין, לצד

מה תרצו לחפש