ראשון | 12 באוקטובר 2025 | 02:28:23

עשור לקיה פיקנטו בישראל: למה היא עדיין בין הרכבים הכי נמכרים בארץ?

הרומן של הישראלים עם הפיקנטו הקטנה החל ב-2011, ומאז היא כבשה את טבלת המכירות בקטגוריה שלה ושלוש פעמים גם את הטבלה השנתית כולה. מה יש בה שאנחנו אוהבים ואיך היא שומרת על מיקומה בצמרת? 

אורן הדר

מאז הושקה בישראל ב-2011, קיה פיקנטו * היא מכונית המיני הכי נמכרת בישראל שנה אחר שנה, ושלוש פעמים אפילו פרצה את גבולות הקטגוריה שלה והיתה לרכב הכי נמכר בישראל. זו מכונית המיני היחידה שהצליחה לעשות זאת, ובכל שנה תמצאו אותה בשלישיה הפותחת של הנמכרות ביותר בארץ. איך התחיל הרומן של הישראלים עם הפיקנטו, מה יש בה שאין לאחרות, ואיך היא משמרת את כוחה יותר מעשר שנים?

האבזור היה רק ההתחלה

הדור הראשון של הפיקנטו נולד ב-2003 ובכלל לא הושק בישראל בצורה מסודרת. זו היתה מכונית שנשענה על רכיבים של היונדאי גטס, והחברה רצתה להשתמש בה כדי לפרוץ חזק לשוק האירופי עתיר המתחרות. לשם כך, היא קיבלה אבזור עשיר ביחס לקטגוריה: נגן דיסקים שתומך 3MP, חלונות חשמליים, בקרת אקלים מלאה וכוונון מראות חשמלי. הפיקנטו עברה מתיחות פנים ב-2007 וב-2010, והחלה לתפוס תאוצה; בשלב זה, החליטה קיה ששווה להביא אותה לשווקים נוספים. ב-2011 נחשף בתערוכת ז'נבה הדור השני של הפיקנטו. עיצב אותה פיטר שרייר, שעיצב גם את האאודי TT והחיפושית החדשה עבור פולקסווגן – ונתן לה מה שהיה חסר לדור הראשון: אופי. לצד המראה המשובב, קיבלה הפיקנטו חלל פנימי גדול בהרבה, סביבת נהג נוחה יותר, וכדי להמשיך להתחרות באירופים – אבזור עשיר במיוחד. ישראל היא שוק קלאסי למכוניות קטנות: הערים צפופות ויש מחסור עצום בחניות; המשפחות גדולות ורבות רוצות או צריכות רכב משני. גם אין איזו העדפה ברורה למותג רכב מקומי, לצד חשדנות כלפי מותג חדש, כל עוד הוא מספיק משתלם. וכך כשהושקה פיקנטו 2011 בארץ, היא פשוט כבשה את כל הלבבות. הקהל הצביע ברגליים והמכונית הפכה לנמכרת ביותר בקטגוריה שלה. חברות ליסינג ראו את הפוטנציאל ורכשו גם הן, מה שעזר לתנופת המכירות המהירה. 

הטבלה לא משקרת

ב-2013 כבשה קיה פיקנטו את הטבלה הכוללת בפעם הראשונה: 9,659 פיקנטו נמכרו, יותר מכל דגם אחר בכל קטגוריה אחרת בישראל. מתחרות כמו הסוזוקי אלטו והפיאט 500 התקרבו אליה, אך לא ברמה של איום אמיתי. בשנת 2015 שוב הגיעה לראש הטבלה עם 12,694 מסירות. פיקנטו הפכה למותג: כל מי שרצה מכונית חיפש קודם כל פיקנטו יד 2, ובעלי פיקנטו רבים החליפו אותה בפיקנטו חדשה. היו מתחרות חזקות יותר, יפות יותר, עם טכנולוגיות יותר יצירתיות, אך כולן היו גם יקרות ומסורבלות או שפספסו בדברים הקטנים. והפיקנטו היתה בול מה שחיפשו נהגי ישראל: מכונית קטנה שלא מרגישה קטנה מדי, שמפנקת כשאפשר, חסכונית בדלק וזולה ביחס למה שהיא מספקת. מומחי רכב מעריכים שהאבזור היה ונשאר אחד ממוקדי המשיכה: בפיקנטו פשוט קיבלתם יותר – מחשב דרך, חיבור USB, מערכת אודיו מפנקת, שש כריות אוויר וחלונות חשמליים – בעוד למתחרות לא היתה אפילו חצי מהרשימה. קיה התאמצה להכניס יותר פיצ'רים לפיקנטו שלה, בעוד המתחרות חסכו. 

קרדיט תמונה Shutterstock

הסוד הוא באיזון 

הקפיצה הגדולה הבאה הגיעה ב-2017, עם חשיפת הדור השלישי של המכונית. הפעם עברה השלדה שלה שדרוג שאיפשר להרחיב את החלל הפנימי משמעותית, ברמה שהגדילה את תא המטען ב-25%. סביבת הנהג הפכה נוחה ומזמינה יותר, בצורה שמזכירה מכוניות סופרמיני יקרות בהרבה. למשל, המסך הראשי הוגדל, ואפילו הכפתורים ולחצני ההגה נראו יותר איכותיים.  בנוסף, אבזור הבטיחות – שגם כך היה יתרון בדורות קודמים – שודרג ברמה שהפתיעה את התעשייה. למשל, אפילו דגמי הבסיס קיבלו חיישנים לשמירת מרחק ומערכת בלימת חירום אוטונומית – ואלו רכיבים שנחשבו חריגים בקטגוריה עד 2019. גם הפעם התלהבו הישראלים וכבר בשנת ההשקה נמכרו 11,765 מכוניות שסיפקו לקיה את שיא המכירות השנתי בפעם השלישית. אחרי עשר שנים בצמרת הטבלה, ניתוח פרטני של הפיקנטו בכל שנתון ביחס למתחרות מראה שהיתרון הכי גדול שלה הוא באיזון: מצד אחד אבזור ובטיחות של מכוניות יקרות בהרבה, ומצד שני מחיר נגיש. עד שהמתחרות יישרו קו, כבר בנתה הפיקנטו מוניטין שקשה מאוד לנצח. קיה פיקנטו 2022 עדיין מספקת את החבילה המלאה שמחפשים נהגים, ועדיין צפויה לככב בטבלה השנתית, למרות שסביבה נמכרות מכוניות זולות ומתקדמות לא פחות. פשוט אחרי עשר שנים כבר למדנו שמכונית קטנה זו פיקנטו, ורק אז באות האחרות. 

סיכום 

ההצלחה של קיה פיקנטו בישראל היא לא תעלומה: מכונית קטנה שפשוט התאימה למדינה הקטנה, יותר מכל שאר המתחרות. ההתרחקות ההדרגתית של שווקי אירופה ממנועי בעירה פנימית צפויה להביא אלינו גם פיקנטו חשמלית, אך אין עדיין מועד השקה וגם מצב הפרויקט בחברה אינו ידוע. כך או כך, במדינת ישראל יהיו נהגים שישמחו לאמץ את הדור הבא של הקוריאנית הקטנה. 

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש. 

מספר רישיון 54414.

 

אם אהבתם אפשר גם לשתף

Facebook
X
WhatsApp
Telegram
Email
Print
Threads

למידע נוסף ופרסום באתר השאירו פרטים

כתבות נוספות
מה תרצו לחפש