90% מנהלי שיווק בעולם לא טועים. בין כל ערוצי השיווק החדשים שצצו בשנים האחרונות והרצון לבלוט ולהיות נוכח בכולם – יש ערוץ שלא יורד מהכותרות ותמיד עושה את העבודה כמו פועל ותיק ומיומן. ערוץ האימייל מרקטינג שומר על אפקטיביות רבה בזכות הגיוון ובזכות היכולת לשלב אותו במסעות לקוח אוטומטיים בשילוב סמס, וואטסאפ, סקרים וכו'.
בלב לבו של האימייל מרקטינג נמצא הניוזלטר, דיוור אלקטרוני שנשלח באופן קבוע לנרשמים, לקוחות או קהלי יעד רלוונטים למותג עם מגוון רחב של תוכן, כגון חדשות, עדכונים, כתבות, טיפים, מבצעים ועוד. ניוזלטרים נחשבים לכלי יעיל מאוד ליצירת קשר, לשיתוף מידע, לקידום מוצרים או שירותים והגדלת המעורבות של לקוחות עם המותג.
מה חשוב לזכור לפני שכותבים ניוזלטר?
לפני הכל, מהי מטרת הניוזלטר ומה רוצים להשיג על ידי שליחתו? בשלב השני בוחרים את קהל היעד ואת רכיבי התוכן שיכללו בו כמו תמונות, סרטונים, מדריכים וכד' וגם את מאפייני העיצוב והצבעים. חשוב מאוד להביא בחשבון גם את תדירות השליחה ללקוחות, כדי לא להטריד או להספים, וכמובן את מערכת הדיוור המומלצת באמצעותה יופץ הניוזלטר.
ניוזלטרים שנבנים ומעוצבים באופן תקני זוכים לשיעורי פתיחה גבוהים ומספקים ללקוחות עדכונים ומידע על מוצרים חדשים, מבצעים, הטבות ועוד וכן, ללמוד דברים חדשים ולשפר את הידע שלהם בנושאים החשובים להם. בנוסף, ניוזלטרים טובים מספקים ללקוחות הטבות, הנחות ומתנות כדי לחזק את תחושת נאמנות והמון במותג. לקוחות המקבלים ניוזלטר בקביעות מרגישים קרובים יותר למותג וערכם עולה בטווח הארוך.
למה חשוב לשלוח ניוזלטר גם ב-2024?
ניוזלטר הוא כלי אפקטיבי מאוד המציג ROI גבוה לעומת שאר ערוצי השיווק. השקעה של שקל אחד תניב 40 שקל בתוך זמן קצר, בין השאר כי עלותם הנמוכה מסתכמת בכמה אג' בלבד לכל לקוח. בנוסף, ניתן למדוד את ההצלחה של ניוזלטרים בקלות, באמצעות כלי ניתוח במערכת הדיוור. שיעורי פתיחה, שיעורי הקלקה, זמני פתיחה – כל אלה מוצגים בבהירות בדוחות עדכניים הניתנים להפקה בקלות בכל זמן. ניוזלטרים אף משמשים להגדלת הטראפיק לאתר המותג על ידי הוספת לינקים לאתר הבית.
איך להגדיל את שיעורי הפתיחה של הניוזלטר?
יש מספר כללים לכתיבת ניוזלטר מוצלח וכדאי מאוד ליישם אותם לפני שניגשים לשלב ההפקה והעיצוב.
1. בחרו רק מערכת דיוור מקצועית: מערכת הדיוור היא הכלל החשוב ביותר כי היא אחראית לשגר את הניוזלטר ללקוחות ועליה להיות חדשנית, מתקדמת ובעיקר עם מוניטין חיובי אצל ספקיות האינטרנט כדי שהניוזלטר לא יגיע לספאם.
2. לבחור את קהל היעד: חשוב מאוד לפלח היטב את קהל היעד לקבוצות מדויקות ולוודא שכל קבוצת לקוחות מקבלת את המסר המתאים לה. אין מסר אחד שעובד לכולם ולפני ששולחים ניוזלטר כדאי לברר מידע על הלקוחות. מהם האינטרסים שלהם? מה הם מחפשים בניוזלטר? מה הם רוצים ללמוד? מה ירצו לקבל?
3. לבחור כותרת מסקרנת: הכותרת היא אחד הדברים החשובים ביותר בניוזלטר. היא זו שגורמת לאנשים לפתוח את הניוזלטר, אז חשוב לוודא שהיא מושכת, קצרה וברורה.
4. לבחור תוכן איכותי: התוכן של הניוזלטר הוא החלק החשוב ביותר. הוא זה שמניע את הלקוחות למכירה. לכן, חובה לכתוב תוכן איכותי, מעניין וערכי ולשגר אותו בתדירות הנכונה. בסוף, גם תוכן מעניין יכול להטריד לקוחות אם הוא מגיע בתדירות גבוהה מדי.
5. לטייב וללמוד מטעויות: הדוחות שמספקת מערכת הדיוור הם תורה שלמה וכדאי ללמוד ממנה מהר. מה לא עובד? מה עובד מצוין? מתי זה הצליח ואיפה טעינו בניוזלטר הקודם. כל התשובות נמצאות בדוחות ומחכות לתיקון בניוזלטר הבא.
למה לשלוח ניוזלטר עם אקטיב טרייל?
אקטיב טרייל היא מערכת הדיוור המתקדמת והמובילה בישראל להפקת ניוזלטרים עם מעל 3,000 לקוחות בארץ ובחו"ל. רובם ככולם, משתמשים בה כדי למשוך לקוחות חדשים, לטפח לקוחות פוטנציאליים, לשמר לקוחות קיימים ולהגדיל את המכירות בדיגיטל.